Moneywise.nl » Weblog » Ontslagvergoeding » Hoeveel houd ik over als ik mijn stamrecht afkoop?

Hoeveel houd ik over als ik mijn stamrecht afkoop?

maandag 17 februari 2014 om 20:35:32 Jeroen Wolfsen 34 reacties
gouden handdrukSinds 1 januari 2014 zijn de fiscale spelregels van de gouden handdruk bankspaarrekening gewijzigd. We leggen u graag uit wat er gewijzigd is en wat dit voor u kan betekenen.

De overheid wil graag dat de spaarsaldi op stamrecht bankspaarrekeningen terug de economie in stromen en stimuleert daarom het opheffen van bankspaarrekeningen. Consumenten die hun stamrecht bankspaarrekeningen opheffen betalen daarom geen revisierente (boeterente) van 20% als ze hun bankspaarrekening opheffen.

20% extra korting op inkomstenbelasting
Daarnaast krijgen consumenten een extra korting op de te betalen inkomstenbelasting van 20%. Voorwaarden is dan wel dat ze het volledige stamrechtsaldo opnemen (dus alle bankspaarrekeningen) en dat de ontslagvergoeding vóór 15 november 2013 was gestort.
De overheid hoopt zo dat de economie een duwtje in de goede richting krijgt.

Is afkoop verstandig?
Of afkoop verstandig is, hangt af van uw persoonlijke situatie. MoneyWise.nl kan u hierover niet adviseren maar we leggen u wel uit waar u op moet letten.

Belastbaar inkomen stijgt door afkoop
Door uw stamrecht af te kopen in 2014 zal uw belastbaar inkomen in 2014 stijgen. Immers de afkoopwaarde komt boven op uw andere inkomen van 2014. Dit kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw:
- belastingtarief;
- uw huurtoeslag of hypotheekrente aftrek;
- uw zorgtoeslag;
- uw  kindgebonden budget;
- uw kinderopvangtoeslag; en
- de vermogensrendementsheffing over uw spaargeld.

Om de belastingdruk weer wat te verlagen heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van middeling.  Als u sterk wisselende inkomsten heeft kunt u het inkomen over de afgelopen of de komende 3 jaar middelen.  In sommige gevallen is dat interessant. U leest daar meer over op de site van de fiscale middeling.

Afkoop en boeterente
Heeft u de rente op uw bankspaarrekening vastgezet? Dan kunt u te maken krijgen met een afkoopboete. U breekt immers de gemaakte renteafspraak met de bank open. Ook deze boete moet u meenemen in uw beslissing om wel of niet af te kopen.

Hoeveel houd ik netto over van mijn stamrecht?
Zoals we hierboven aangeven is dat sterk afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

Laat u adviseren door een financieel expert
Het is verstandig om u goed te laten adviseren over de gevolgen van afkoop. Hiervoor verwijzen we u graag door naar een onafhankelijk financieel planner die goed en goedkoop hierover kan adviseren

Hoe kan ik mijn stamrecht bankspaarrekening afkopen?
We hebben hierover reeds een weblog artikel geschreven. In dat artikel vindt u alle informatie over hoe u kunt afkopen.
Jeroen Wolfsen

Jeroen is FFP-er en weet alles van verzekeringen en financiele producten. Hij houdt je op de hoogte van ontslagvergoeding.

Heb je een vraag?
Bel hem of zijn collega's op 085-760 7600

Reageer op, of stel een vraag over, dit bericht

Hans Groener

18 februari 2014 14:06:31

Jammer voor de mensen die door "Rutte" verplicht worden hun spaargeld in de economie te pompen en ondertussen maximaal belasting moeten betalen onder het mom van een voordeeltje van 20% waarover niets betaald hoeft te worden.

Weer een hoop bangmakerij, want voor mensen die vóór 15 november 2013 al een goede of weloverwogen regeling hadden (b.v. Ontslagvergoeding Uitkeren): gewoon niets doen! Toch?!

reageer op Hans Groener

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

18 februari 2014 16:11:12

Geachte heer Groener,

We hebben inderdaad te maken met een niet erg betrouwbare overheid. De spelregels worden regelmatig tijdens het spel veranderd.
Maar in dit geval is niemand verplicht om tot afkoop over te gaan. Het is een vrijwillige keuze.
En ondanks het lokkertje van 20% belastingkorting kiezen veel mensen er tot nu toe voor om het geld gewoon op de bankspaarrekening te laten staan.

Het is een persoonlijke keuze maar in veel gevallen levert afkoop en eenmalig uitkeren toch een te hoge belastingdruk op voor veel mensen.

reageer op Jeroen Wolfsen

M. de Jong

17 augustus 2016 21:11:37

Ik wil de 6500 die ik heb gestord op een bankspaarrekening afkopen en storten op een beleggingsrekening. Wat gaat mij dat ooleveren.

reageer op M. de Jong

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

18 augustus 2016 8:36:23

Geachte heer of mevrouw de Jong,
Het is fiscaal gezien mogelijk om een gouden handdruk rekening af te kopen. De bank houdt dan in een keer loonbelasting in over het saldo dat men uitkeert. Uiteindelijk betaalt u over uw totale inkomen in dat jaar inkomstenbelasting. Over € 6500 betaalt u ongeveer 37% tot 40%.
Maar u kunt ook beleggen met een gouden handdruk bankspaarrekening. Dan blijft het geld dus bruto en hoeft er niet in een keer belasting worden betaald. Er zijn een aantal banken die beleggen aanbieden. Als u wilt weten welke banken en wat de mogelijkheden zijn, neemt u dan even contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
jeroen Wolfsen

Jan vanEijk

19 februari 2014 15:55:41

Beste Jeroen,

Indien gekozen wordt om het banksparen af te kopen, blijven de belastingregels ongewijzigd van kracht. Dat wil zeggen, dat het belasting vrij sparen blijft tot aan het moment van uitkeren?

Met vriendelijke groet,

Jan van Eijk

reageer op Jan vanEijk

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

19 februari 2014 19:09:44

Beste Jan,
Als je afkoopt houdt de bank de te betalen loonbelasting in. Je ontvangt dus een netto en belastingvrij bedrag op je lopende rekening. Als Je dat niet meteen nodig hebt kun je het op een spaarrekening zetten. Vanaf het moment dat je het ontvangt telt het mee voor je box 3 vermogen. En dat betekent dat als je meer spaargeld hebt dan € 21.139 per persoon, je over het meerdere vermogensrendementsheffing moet betalen. Het te betalen percentage is 1.2%. Dus als je het op een spaarrekening hebt staan met 1.6% rente, hou je in dat geval 0.4% over. Dat schiet dus niet op. DE belastingdienst zit er natuurlijk altijd wel ergens tussen. Als je iets koopt betaal je immers BTW. Er valt niet te ontkomen aan de mannen van de fiscus....
Er is geen moment van uitkeren meer, je hebt immers alles in een keer afgekocht en ontvangen.

reageer op Jeroen Wolfsen

Jan vanEijk

19 februari 2014 20:40:56

Beste Jeroen,

Dank je wel voor je snelle reactie.

In mijn vraagstelling heb ik per abuis het woord NIET vergeten. Mijn vraag is dus indien gekozen wordt om het banksparen NIET af te kopen, blijven de belastingregels ongewijzigd van kracht. Dat wil zeggen, dat het belasting vrij sparen blijft tot aan het moment van uitkeren?

Excuses voor het ongemak.

Jan van Eijk

reageer op Jan vanEijk

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

19 februari 2014 20:58:43

Beste Jan,
Als je niet afkoopt, verandert er niets en blijven de oude spelregels van kracht. Dat betekent dat het geld op de bankspaarrekening rustig kan blijven staan en door kan groeien zonder dat er belasting wordt geheven over het saldo. Dus geen inkomstenbelasting en ook geen vermogensrendementsheffing.
Pas als je een opbouwrekening omzet naar een uitkeerrekening en dus daadwerkelijk (maandelijks) een aanvulling ontvangt, wordt er belasting ingehouden. Hoeveel er dan wordt in gehouden is afhankelijk van je inkomen en de belastingwetgving op dat moment.

hans hekman

25 februari 2014 14:08:01

Kun je de de geblokkeerde stamrechbedragen ook gebruiken om je huis af te lossen, of om je pensioenpot te verhogen? Met andere woorden: zijn er nog ontsnappingsmogelijkheden aan die overactieve, inhalige belastingdienst?

reageer op hans hekman

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

25 februari 2014 21:00:34

Beste Hans,
Je kunt met je stamrecht alleen je hypotheek aflossen als je overgaat tot eenmalige afkoop. Je ontvangt dan de netto waarde, dus na aftrek belastingen, en kan daarmee doen wat je wil. Waaronder dus ook aflossen van de hypotheek.
Als je het stamrecht wil gebruiken voor pensioen dan is dat heel makkelijk. Je laat het saldo (of een deel daarvan) op je gouden handdruk rekening gewoon staan tot 65 of eigenlijk, je AOW leeftijd. Het bedrag dat je namelijk op je AOW leeftijd nog op een stamrecht bankspaarrekening hebt staan, moet je namelijk vanaf die leeftijd laten uitkeren. En dan is dat dus de aanvulling op je pensioen. Op dat moment betaald je er dan belasting over maar in veel gevallen betaal je na je AOW leeftijd een lager belatingtarief dan daarvoor.

reageer op Jeroen Wolfsen

Frans

2 maart 2014 16:41:56

Beste Jeroen,

Ik heb een ontslagvergoeding die omgezet was naar een Gouden handdruk Polis van Reaal laten uitbetalen om vanaf nu vrij te kunnen beschikken over mijn geld.
Voorlopig wil ik het stallen in bij een vermogensbeheerder.
Wat ik wel vreemd vind en in geen van jullie berekeningen tegenkom is dat er ook nog een inhouding heeft plaatsgevonden n.l. premie zorgverzekeringswet. Dit is volgens mij onterecht en heb dit ook aangevochten. Is jou dit bekend? Ik werk gewoon en heb geen extra uitkeringen. De uitkering heeft plaatsgevonden in 2 delen: 20% van het uit te betalen bedrag en 80% van het uit te betalen bedrag met een inhouding van 52% belasting. Over dit laatste bedrag heeft de inhouding zorgverzekeringswet plaats gevonden.

Groeten Frans.

reageer op Frans

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

3 maart 2014 9:04:26

De premie voor de zorgverzkeringswet moet wel betaald worden over de afgekochte gouden handdruk. Maar de bank hoeft deze niet altijd in te houden bij de uitbetaling. In het geval een gouden handdruk opbouw rekening wordt afgekocht, houdt de bank het niet in. Het moet wel worden betaald, dus dat gebeurt dan bij de aangifte inkomsten belasting. Als men een uitkeerrekening afkoopt, en dus ook al maandelijke termijnen heeft ontvangen waarbij men rekening heeft gehouden met de premie zorgverzkeringswet, is de bank wel verplicht om de premie over het afkoopsaldo in te houden.
Ik weet dat REAAL het op deze manier afwerkt. Mogelijk zijn er banken die het anders doen.

reageer op Jeroen Wolfsen

John

3 april 2014 18:52:35

Stel ik heb een inkomen van € 100.000 (zit in het 52% tarief) en een stamrecht BV met daarin een stamrechtverplichting van € 100.000. Ik laat de BV in 2014 alles uitkeren en betaal hierover dus 52% * 80% = 41,6 % belasting. Ik houd dus € 58.400 netto over.
Maar ik heb ook een pensioentekort. Kan ik dan in 2014 bv. € 10.000 pensioen aankopen en dat in de looonbelasting verrekenen met mijn inkomen, dus aftrekken tegen 52%? Dat zou een leuke winst opleveren.
En zo niet, dan toch in 2015 wel?

reageer op John

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

3 april 2014 19:08:51

Beste John,
Bij een inkomen van € 100.000 zal er in veel gevallen vaak sprake zijn van een pensioentekort zijn. Dan komt door de verslechtering van de pensioenregeling staands vaker voor. Dus al je op basis van jaarruimte en reserveringsruimte een flink bedrag kan aftrekken van je inkomen dan kan dat interessant zijn.
Je inkomen van een € 100.000 stijgt naar een belastbaar inkomen van € 180.000 ( immers 80% van het stamrecht komt boven op je inkomen) en dan zit je dus flnk in de 52%. Die ligt op een goede € 56.000. En dat betekent dat je de storting op een lijfrentespaarrekenig indendaad af kan trekken tegen 52%.

reageer op Jeroen Wolfsen

Paul Verbrugstraeten

18 juli 2014 10:26:17

Ik heb in mijn stamrecht b.v. een "schuld" aan mezelf opgebouwd doordat de waarde jaarlijks verhoogd word met een percentage wat in de stamrechtovereenkomst is vermeld. Dat blijkt fors hoger dan reeel zou zijn. De waarde is nu volgens jaarrekening € 100.000 maar werkelijk staat op de rekening € 55.000. Ik hoor van diverse mensen dat ik niet de enige ben waar dit speelt. Ik hoor nu 2 versies van hoe het in geval van een afkoop zou moeten gaan: optie 1: ik betaal belasting (in mijn geval 52%) over die 100k en in dat geval ben ik dus eigenlijk bijna alles kwijt! Of optie 2: ik reken belasting af over het bedrag wat werkelijk aanwezig is nl de 55k. Ik hoorde dat de kamer op het punt staat hierover iets te gaan beweren (beslissen). weet u daar iets meer over?

reageer op Paul Verbrugstraeten

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

18 juli 2014 13:53:59

Beste Paul,
Deze vraag krijgen we wel vaker en daarom ben ik maar eens even voor gaan zitten en er heb er een nieuw weblog artikel over geschreven. Dat vindt je hier:http://weblog.moneywise.nl/ontslagvergoeding/mijn-stamrecht-bv-staat-onder-water-mag-ik-afkopen/
Aan de hand van twee voorbeelden leg ik uit wat de de meest voorkomende situaties zijn. In werkelijkheid verschilt de situatie per geval en kunnen er dus andere zaken meespelen. Toch denk ik dat je in dit artikel veel antwoorden vindt over de stamrechtvrijstelling en de spelregels voor 20% belastingkorting op het afkopen van een stamrecht.

reageer op Jeroen Wolfsen

PHP

2 oktober 2014 10:44:39

Kan ik verplicht worden door onze Gemeente, om mijn Gouden Handdruk polis van 01.10.2007, die ik destijds bij mijn ontslag heb gekregen,nu uit te laten keren?
Heb sinds 2007 geen werk toto op heden, dus ik ben nu, en mijn spaargeld en een andere kleine polis op aan het eten, en zoals het er nu uitziet redt ik het misschien 2 maanden, dus zou ik dan bij de plaatselijke Bijstand moeten aankloppen. Zou ik dus JA op bovenstaande vraag krijgen, wat is een goede regeling, daar ik verder 0,0 € aan inkomsten heb buiten zorg en huurtoeslag

reageer op PHP

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

2 oktober 2014 12:51:02

Ja, helaas kan uw bijstandsuitkering gekort worden als u een gouden handdruk heeft staan op een polis of bankspaarrekening.
Ik kan u niet vertellen wat dit voor u zou betekenen. Ik heb geen zicht op uw situatie. Daarnaast is dit ook niet echt mijn vakgebied

reageer op Jeroen Wolfsen

Usuhama

3 oktober 2014 0:13:25

PHP, wanneer je in 2007 ouder was dan 50 jaar en in de WW ging kan je na je WW periode IOAW aanvragen. Deze aanvraag doe je bij de UWV en wordt door de gemeente uitgekeerd. Er wordt niet naar vermogen gekeken maar alleen naar inkomsten ook van je eventuele partner. Dit wordt dan aangevuld tot bijstandsniveau. Spaargeld, eigen huis en Gouden Handdruk valt niet onder onder inkomsten. Wel heb jij en je eventuele partner een sollicitatie plicht.

reageer op Usuhama

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

3 oktober 2014 12:18:10

Dat is helemaal correct. De IOAW wordt niet gekort door eigen vermogen of een gouden handdruk. Een aantal jaren geleden verschilde het beleid hierover per gemeente en de toenmalige staatsecreataris Aboutaleb heeft daar een eind aan gemaakt door dit op deze manier vast te leggen.

reageer op Jeroen Wolfsen

Bert

21 oktober 2014 13:04:54

Beste Jeroen,

Ik heb het plan opgevat om mijn Stamrecht BV per 01-12-2014 op te heffen. De loonstrook hiervoor wordt momenteel opgemaakt en de loonheffing moet uiterlijk in januari 2015 zijn overgemaakt naar de belastingdienst.

Het is mij niet duidelijk of het verplicht is om de netto uitbetaling van de stemrechtvoorziening nog in 2014 te doen plaatsvinden of dat het ook in januari 2015 mag gebeuren. Ik vraag dit omdat ik nog een bonusrente ontvang over het gehele tegoed wat eind december op mijn zakelijke ABN Amro spaarrekening staat. Daarom wil ik bij voorkeur het geld per 1-1-2015 overhevelen naar mijn Prive rekening.

Weet je of dit is toegestaan? Valt dit binnen de spelregels van de belastingdienst?

Met dank en vriendelijke groeten, Bert

reageer op Bert

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

21 oktober 2014 14:49:36

Beste Bert,
Ik heb van de banken begrepen dat de de afkoop daadwerkelijk in 2014 gedaan moet worden en dat betekent dat dan ook het geld overgemaakt moet worden. Dit zijn de spelregels zoals de banken ze interpreteren. Vandaar ook het artikel:http://weblog.moneywise.nl/ontslagvergoeding/stamrecht-afkopen-wacht-niet-te-lang/
Nadeel daarvan is dan ook dat het geld op 1 januari op je rekening staat en dat is nu ook net de peildatum voor de vermogensrendementsheffing. Leuker kunnen ze het niet maken bij de belastingdienst.... Maar vraag het bij twijvel altijd aan de inspecteur of je eigen accountant. Zij behoren het echt te weten.
Jeroen Wolfsen

reageer op Jeroen Wolfsen

Adri Brouwer

25 november 2014 10:57:13

Hallo Jeroen
Bij het afkopen van mijn Gouden Handdruk Opbouwrekening bestond het bedrag niet alleen uit de Gouden Handdruk maar ook uit een gedurende 13 maanden opgebouwde rente over deze Handdruk. Echter ook over deze rente werd door de bank na 20% fiscale vrijlating ook 52% Bijzonder tarief toegepast; ik betaal dus over deze rente gewoon Inkomstenbelasting. Terwijl normaal rentes gewoon in Box 3 worden belast en zeker niet met 52%!
Is dat wel juist gedaan door de bank?

Vriendelijek groet, Adri

reageer op Adri Brouwer

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

25 november 2014 11:22:10

Beste Adri,
Als je een ontslagvergoeding op een stamrecht bankspaarrekening zet moet je over het totale saldo ( dus inleg en alle rente) uiteindeljk belasting betalen. Dat gebeuert normaal gesproken als je op een bepaalde leeftijd het saldo om zet naar een maandelijkse uitkering. Maar door de mogelijkhied om nu eerder af te kopen is het eigenlijk het zelfde. Je betaald belasting over je inleg en je opgebouwde rente.
Da bank doet het dus volgens de wet.

reageer op Jeroen Wolfsen

Bob de Jong

4 mei 2015 16:16:32

Luxe probleem

Naast een goede ambtelijke pensioenuitkering heb ik een b.v. die inmiddels maandelijks een bedrag als pensioen uitkeert. Ik ben niet meer in dienst van de BV en ben 72 jaar.

Vraag: ben ik verplicht jaarlijks nog stamrecht verder op te bouwen van 4 %.

reageer op Bob de Jong

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

11 mei 2015 10:39:10

Beste Bob,
Als het een stamrecht bv is waar geld op is gestort uit een gouden handdruk dan is dit volgens mij nog steeds een verplichting. Ik denk dat u dit beter aan uw accountnat kunt vragen. Voor mij is het moeilijk te bantwoorden omdat er ook bv's zijn waar pensioen in zit of stakingswinst. Dan kunnnen er weer andere regels gelden.
Veel mensen met een stamrecht bv die uitkeert, kiezen er voor om dit pover te zetten naar banksparen. Dat scheelt een boel gedoen en ook nog eens de kosten van de bv.

reageer op Jeroen Wolfsen

Patrick Kuhnen

14 december 2015 15:15:53

Beste Jeroen,
ik weet niet of de vraag al eerder is gesteld.
ik heb mijn stamrecht vorig jaar afgekocht en op mijn spaarrekening gezet. Nu zit ik met de vraag wat ik hiervan moet opgeven voor de inkomstenbelasting 2014.
Is het inkomen, en zo ja voor de vole 100% of voor 80%, omdat 20% belasting vrij is, en geef ik dat op in box 1?
Of gaat het alleen om wat ik op mijn spaarrekening heb die ik invul in box 3?
Alvast bedankt!
Patrick

reageer op Patrick Kuhnen

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

14 december 2015 16:43:18

BEste Patrick,
Je moet het inderdaad als inkomen opgeven. Ik heb begrepen dat de fiscus er vanuit gaat dat je dan 80% van het bedrag dat je hebt ontvangen als inkomen opgeeft. Volgens mij is er geen speciale vraag hiervoor in de aangifte. Het geld dat je hebt ontvangen, en nog niet hebt opgemaakt, komt dus bij je vermogen. Hierover moet je dan weer vermogensrendementheffing betalen in box 3. Uiteraard rekening houden met je vrijstelling. De peildatum is het vermogen op 1 januari van ieder jaar.
Jeroen

reageer op Jeroen Wolfsen

Premkoemar

9 mei 2016 22:44:07

Beste Jeroen, Mijn stamrecht (ontslag vergoeding )komt in juli 2017 vrij,MAG IK DIE IN EEN KEER ALLES AFKOPEN. B.v.d.

reageer op Premkoemar

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

10 mei 2016 8:49:11

Ja, sinds 2014 is dat toegestaan. Je betaald dan wel in een keer alle belasting en kan bij een hoge uitkering daardoor in een hogere belastingschijf komen. Om die reden kiezen veel mensen toch om hun gouden handdruk uit te keren via banksparen.
Bekijk dus beide mogelijkheden, zou ik zeggen. En als je vragen hebt mag je ons altijd bellen of mailen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Wolfsen

reageer op Jeroen Wolfsen

Henry van gestel

10 november 2016 13:28:11

Beste Jeroen,
De regeling afkoop stamrecht uit 2014 is denk ik niet meer geldig of vergis ik me? Er is wel een regeling voor pensioen BV las ik. Maar daar valt stamrecht niet onder? zijn mijn veronderstellingen juist? Mijn stamrecht gaat per 1 jan 2017 uitkeren ( ik ben 65) Verwacht je dat de regering nog een keer met een mogelijkheid komt om alle stamrechten af te kopen, er komen er immers geen meer bij?
mvg Henry

reageer op Henry van gestel

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

10 november 2016 16:38:13

Beste Henry,
Afkoop stamrecht is toegestaan maar wel tegen het volle tarief, dus geen 20% korting meer. En die gaat er ook niet meer komen. Voor de pensioen Bv is er nieuwe wetgeving in de maak maar daar heb je als stamrecht bv helaas niks aan.
Dus afkoop of banksparen met je gouden handdruk
jeroen Wolfsen.

reageer op Jeroen Wolfsen

Johan Taling

13 januari 2017 10:50:20

Goedemorgen Ik heb samen met mijn zoon een 50/50 bv Nu ben ik 68 bijna en wil uit het bedrijf stappen . Welke mogelijkheden zijn er om het financieel goed te regelen. Nu wil ik geen financiële last zijn, maar het is per slot toch mijn pensioen
Vriendelijke groet, ....Johan Taling

reageer op Johan Taling

Jeroen Wolfsen
Productexpert
Tel: 085-760 7600

13 januari 2017 13:39:48

Geachte heer Taling,
Het lijkt me dat u dan uw aandelen zal verkopen aan uw zoon. Hiervoor zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden. Ik adviseer u om hiervoor een accountant in te schakelen die ervaring heeft in beëindiging en overdracht van bedrijven.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Wolfsen

reageer op Jeroen Wolfsen
Plaats een reactie
Wat is je naam?
Wat is je email adres?
Jouw reactie
Reactie plaatsen
logo Moneywise.nl
bel ons met al je vragen 085-760 7600
volg ons