De Hoge Raad heeft in 2021 een uitspraak gedaan over de manier waarop belasting werd geheven over het vermogen in box 3. Het box 3-stelsel zou rekening moeten houden met werkelijke rendementen in plaats van fictieve rendementen. Het kabinet moet komen met een andere manier om het vermogen te belasten. Wat is de status nu? Krijg je nog teveel betaalde vermogensrendementsheffing terug en wat gaan we straks dan betalen over ons vermogen?


