Op 6 juni heeft de Hoge Raad weer 5 uitspraken gedaan over Box 3. Al zo’n 10 jaar lopen er procedures over de manier waarop de hoogte van de vermogensrendementsheffing wordt bepaald. De wet is al meerdere keren aangepast. Maar de Hoge Raad is duidelijk: De Box 3 wetgeving is nog steeds discriminerend en een inbreuk op het recht van eigendom.


