Spaarloon

Uitkering spaarloon kan al aangevraagd worden

Deelnemers aan de spaarloonregeling kunnen nu al het spaartegoed op hun spaarloonrekening opvragen bij de bank. Banken beloven het geld dan binnen 2 weken over te maken. Per 1 januari 2012 houdt de spaarloonregeling op te bestaan. Daarom kunnen deelnemers het gehele tegoed opvragen zonder dat ze daarover belasting moeten betalen. Wilt u liever blijven sparen met uw spaarloontegoed, ook dan kunt u het beste uw geld opnemen. Er zijn diverse spaarrekeningen die 3% rente per jaar vergoeden, terwijl spaarloonrekeningen vaak niet boven de 2,6% uitkomen. Wilt u weten welke banken de beste rente bieden voor u? Vergelijk dan alle spaarrekeningen op rente en voorwaarden. Spaarloon opnemen In de regel kunt u uw spaarloon 1 keer in de vier jaar belastingvrij opnemen. Omdat de overheid de spaarloonregeling beëindigt per 1 januari 2012, mag u nu al uw spaarloon opnemen. U kunt u spaarloon ook laten staan. Dit kan voordeel geven als u bijvoorbeeld vermogend bent. Geld op de spaarloonrekening blijft namelijk buiten de vermogensrendementsheffing van 1,2% Hoe lang kan ik mijn spaarloon laten staan? Het saldo dat u heeft opgebouwd in 2008 valt op 1-1-2013 automatisch vrij. Het saldo dat u heeft opgebouwd in 2009 valt op 1-1-2014 automatisch vrij. Het saldo dat u heeft opgebouwd in 2010 valt op 1-1-2015 automatisch vrij. Het saldo dat u heeft opgebouwd in 2011 valt op 1-1-2016 automatisch vrij. Hoe kan ik mijn spaarloon opnemen? Ieder bank kent daar haar eigen procedure in. In principe moet u een verzoek indienen voor het opnemen van uw spaarloon via een formulier. Sommige banken bieden een online aanvraagformulier. U kunt daarbij aangeven of u uw gehele saldo wilt opnemen of een gedeelte ervan. Indien u uw gehele saldo opneemt, zal de bank de rekening opheffen omdat bijstorten niet meer mogelijk is.

2 reacties

Laat een reactie achter