Mijn oud regime lijfrente verzekering loopt in december af. Ik ben aan het onderzoeken of ik deze laat uitkeren via banksparen of een uitkering in eens. Maar als ik nu de verzekeraar opdracht geef om alles in één keer over te maken, verwacht ik het geld pas in 2015. In welk jaar is de uitkering nu eigenlijk belast. Is dat 2014 of 2015?
Als u een oud regime lijfrente heeft dan is het inderdaad toegestaan om geen uitkeringen aan te kopen via bijvoorbeeld een bankspaar uitkeerrekening maar om de polis in één keer uit te laten keren. Uiteraard betaalt u dan ook in een keer de belasting over dit bedrag.


