Uw lijfrente- of pensioenkapitaal komt vrij, dus gaat u op zoek naar de bank of verzekeraar die de beste uitkering voor u heeft.
Helaas duurt de overdracht van uw kapitaal van de oude bank of verzekeraar naar de nieuwe zo lang, dat de rente inmiddels is gedaald en u minder krijgt uitgekeerd.
Tijd voor actie
Het was in de laatste maanden van het jaar 2023 weer eerder regel dan uitzondering. Vrijkomend kapitaal werd structureel te laat overgemaakt. Dit terwijl de expiratie datum al jaren van te voren bekend is.
Daarnaast hebben banken en verzekeraars via het 'protocol stroomlijning kapitaalsoverdracht' afspraken gemaakt voor een snelle overdracht van vrijkomend kapitaal, maar in de praktijk houden ze zich niet aan de gemaakte afspraken.
Jeroen schreef zijn frustraties al eens van hem af in dit blog:
Doen banken en verzekeraars dat expres? Klanten pesten? Ook in de digitale vakpers kwam
het artikel terecht, maar kon slechts rekenen op een zwakke reactie van het Verbond van Verzekeraars dat het best goed gaat, maar dat er ruimte is voor verbetering.
FrustrerendMoneywise doet er alles aan om de dossiers van haar klanten vlekkeloos te verwerken. Maar soms staan we echt met de rug tegen de muur. Sommige banken en verzekeraars wíllen gewoon niet meewerken en dat geeft problemen. Het geld komt te laat binnen bij de nieuwe bank of verzekeraar en door een dalende rente krijgt de klant een lagere uitkering.
Omdat de weg van praten niet lijkt te werken, hebben we onze ervaringen bij
Radar neergelegd.
Oproep
Radar komt in verband met de voorbereidingen op een uitzending over dit onderwerp graag in contact met klanten die gedupeerd zijn door een te late overboeking van lijfrente- of pensioenkapitaal. Wilt u uw verhaal kwijt en meewerken aan dit item? Neem dan contact op met Jeroen Wolfsen (085-760 7607 of jeroen@moneywise.nl).
Of meldt u direct aan bij
Radar.