Het is verzekeraars nog niet gelukt alle klanten met een woekerpolis te informeren over ze gaan worden gecompenseerd voor de hoge kosten die ze betaald hebben en waarschijnlijk nog steeds betalen voor hun woekerpolis.
Uit een rondgang van RTL Z blijkt dat er nog 951.000 klanten in onzekerheid zitten. Ze hadden in 2009 al moeten horen of, en zo ja, hoe ze worden gecompenseerd voor de te hoge kosten in hun woekerpolis. Maar dat moment werd keer op keer verlegd.
REAAL Verzekeringen en Nationale Nederlanden hebben nog het meeste werk te verrichten. REAAL Verzekeringen moet nog 615.000 van haar woekerpolis klanten informeren en Nationale Nederlanden heeft nog zo'n 264.000 woekerpolisklanten te informeren. Ook Aegon en Achmea zijn nog niet klaar en moeten respectievelijk zo'n 55.000 en 27.000 klanten informeren over het compensatieplan.
De verzekeraars beloven dat deze klanten voor het einde van dit jaar geïnformeerd zijn, behalve REAAL Verzekeringen. REAAL Verzekeringen denkt tot in 2013 bezig te zijn met het informeren.
Ook klanten van Delta Lloyd zijn niet volledig geinformeerd. Dat waren ze wel, maar Delta Lloyd heeft hun compensatieregeling aangepast, waardoor woekerpolis klanten opnieuw geinformeerd moeten worden. Delta Lloyd denkt hiervoor tot juni 2013 nodig te hebben.